Nabyłem drogą kupna w sumie dość korzystnie kompletny nowy silnik z turbo, alternatorem i sprzęgłem. O sprzęgle nawet sprzedający nie wspomniał:-) Transplantacja na ukończeniu. Do zobaczenia na drodze:-)
Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM
Zwiń
X
-
To był silnik wyjęty z salonowego/testowego/nowego samochodu. Przebieg 10km. Z czyściuteńkim olejem w środku. Docieram 'nowe' auto:-)
I uzmysławiam sobie jakim złomem był poprzedni silnik po tych 160k przebiegu jaki na nim zrobiłem. Mając teraz bezpośrednie porównanie widzę, że od klekoczącego odgłosu po krańcowo obniżoną moc - wszystko było w nim już do bani. O tego nowego zadbam uwzględniając wszystkie doświadczenia i wiedzę z eksploatacji poprzedniego. Szkoda że ta wiedza mnie drogo kosztowała...
Komentarz
-
-
Nie ma tu żadnej wiedzy tajemnej, o której koledzy o wiele bardziej kompetentni niż ja nie pisaliby już wielokrotnie:
1. Natychmiast po zakupie zmienić wskazania okresów przeglądów na stałe co 15k km i rygorystycznie przestrzegać zmian oleju w takich lub krótszych okresach.
2. Natychmiast po zakupie wylać castrole czy inne pomyje jakimi fabryka zalewa silnik i wlać coś najwyższej klasy. Nie oszukujmy się, jeśli ktoś kupuje auto z silnikiem TSI to szukanie oszczędności na róznicy w cenie 5l oleju popularnego i dobrego jest nieporozumieniem.
3. Nie garować po starcie zimnym autem zanim silnik się sensownie nie rozgrzeje. TSI jest lekki więc nagrzewa się naprawdę szybko.
4. Chłodzić turbinę po ostrej jeździe nie wyłączając silnika od razu po zatrzymaniu.
5. Sprawdzić wersję silnika i wymienić pokrywę łańcucha rozrządu z wadliwym zaworem, który był obecny w silnikach 1.8 TSI chyba do kwietnia 2010. Sprawdzenie VIN w ASO pozwala stwierdzić czy silnik podlega akcji serwisowej na tę okoliczność.
6. Uważać na pracę kolektora dolotowego, który w pierwszych wersjach był tak spaprany, że rozsypywało się w nim sterowanie klap, a nie było w żaden sposób oczujnikowane.
7. Uważać na ubytki płynu chłodniczego. W obiegu płynu chłodzącego regularnie pada w tych silnikach pompa, u mnie dwa razy wymieniany był też jeden z zaworów gdzieś koło chłodnicy.
8. A generalnie omijać niemiecką myśl techniczną spod znaku VAG szerokim łukiem:-P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SaltNie ma tu żadnej wiedzy tajemnej, o której koledzy o wiele bardziej kompetentni niż ja nie pisaliby już wielokrotnie:
.....
8. A generalnie omijać niemiecką myśl techniczną spod znaku VAG szerokim łukiem:-P
Ale co do longlajfów serwisowych i olejów mam podobne zdanie.....dla każdego silnika o który chce się dbać a nie tylko TSI
Bezawaryjności teraz kolego i mniej nerwów.
Komentarz
-
-
Re: Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM
Zamieszczone przez SaltTa turbobenzyna po okresie gwarancji może się nadawać do wstawienia w pokrzywy. Odradzam KAŻDEMU, bo takiej padaki jeszcze nie spotkałem podczas swojego nie tak krótkiego samochodowego zycia!
lącze sie z Toba w bolu, to k..wa skandal wypuszczac takie gowno i bredzic ze usterki dotycza tylko promila uzytkownikow.
Oby nowy motor sie sprawowal!
pozdro i bezawaryjnosci zycze
Komentarz
-
-
marlej108, dzięki za duchowe wsparcie:-) A ten wspomniany promil wynika chyba tylko z tego, że takiej części użytkowników udaje się przecisnąć przez szczelny kordon oficjalnej ściemy roztaczanej w czasie gwarancji przez ASO przed nie do końca świadomymi i zdeterminowanymi użytkownikami narzekającymi na pojawiające się niepokojące usterki...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108nie ma to jak kolejny "zadowolony" uzytkownik z bezawaryjnych, nowoczesnych, i oszczednych silnikow z grupy VAG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mrfaziZamieszczone przez marlej108nie ma to jak kolejny "zadowolony" uzytkownik z bezawaryjnych, nowoczesnych, i oszczednych silnikow z grupy VAGsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez mrfaziZamieszczone przez marlej108nie ma to jak kolejny "zadowolony" uzytkownik z bezawaryjnych, nowoczesnych, i oszczednych silnikow z grupy VAGPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaszykuj kase na głowice :lol:
Głowice leciały w silnikach co najmniej z przed 2008, a jam motorownie z 2009, chyba ostatki produkcji tego klekota. W OII pakowali ten silnik do czerwca 2009 - chyba, na naszym forum jest niewiele BKD w OII FL.
a poza tym sam zachwalałeś BKD wiele razy :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez piramidanoktok, szukaj auta z silnikiem 2.0tdi BKD po 2008 roku z przebiegiem nie wiekszym niż 100kkm bo wiadomo że czym wiekszy przebieg tym bedzie więcej do roboty w przyszłości :wink:
Dlaczego BKD? Ponieważ, wszystkie bkd miały 6 skrzynię, bkd ma mocne 240mm sprzęgło, pompowtryski sa tanie ponieważ są to wtryski boscha a nie siemensa.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mrfaziZamieszczone przez piramidaszykuj kase na głowice :lol:
Głowice leciały w silnikach co najmniej z przed 2008, a jam motorownie z 2009, chyba ostatki produkcji tego klekota. W OII pakowali ten silnik do czerwca 2009 - chyba, na naszym forum jest niewiele BKD w OII FL.
a poza tym sam zachwalałeś BKD wiele razy :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez piramidanoktok, szukaj auta z silnikiem 2.0tdi BKD po 2008 roku z przebiegiem nie wiekszym niż 100kkm bo wiadomo że czym wiekszy przebieg tym bedzie więcej do roboty w przyszłości :wink:
Dlaczego BKD? Ponieważ, wszystkie bkd miały 6 skrzynię, bkd ma mocne 240mm sprzęgło, pompowtryski sa tanie ponieważ są to wtryski boscha a nie siemensa.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mrfaziW sumie czytając ten wątek to chyba cieszę się, że kupiłem 2 latka z BKD na PD zamiast nowego z 1.4TSI, nie ma to jak sprawdzone poczciwe PD a przy tym dycha została na koncie i teraz jest troszkę koników z jakimś konkretniejszym momentem.bo cenowo 1.8 TSI = 1.9 TDI
EOTSprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Komentarz
-
Komentarz